دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاجی هاشمی مطرح کرد؛

اختصاص سهم هزار و ۴۵۷ میلیارد تومانی صنعت بازی از تولید ناخالص ملی 

اختصاص سهم هزار و ۴۵۷ میلیارد تومانی صنعت بازی از تولید ناخالص ملی 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سهم بازی‌های رایانه‌ای ایرانی از تولید ناخالص ملی به هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : 830177

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محمد امین حاجی هاشمی در نشست خبری رونمایی از جدیدترین پیمایش بازی‌های رایانه‌ای که پیش از ظهر امروز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای به دلیل اهمیت بالا و رشد سریع به پیمایش دقیق و تحلیل داده نیز دارد. بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر صنعت رسانه نیز هستند افراد کثیری از جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: جمع بزرگی از بازی‌سازان، بازی پژوهان و بازیکنان به پیمایش بازی‌های رایانه‌ای نیاز دارند. تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴ میلیون بازیکن در کشور شناسایی شده که میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال است که نسبت به پیمایش قبلی یک سال رشد داشته و این نشان دهنده قرار گرفتن بازی‌های رایانه‌ای در سبب فرهنگی خانواده‌ها است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: به طور متوسط هر بازیکن ۹۵ دقیقه در روز بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد و طبق پیمایش جدید ۵۶ درصد بازیکنان هر روز بازی می‌کنند. در پیمایش ۱۴۰۰ استان قم کمترین و استان البرز بیشترین نسبت بازیکنان را در کشور داشته است. طبق بررسی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ بازی‌های رایانه‌ای ایرانی سهم هزار و ۴۵۷ میلیارد تومانی از تولید ناخالص داخلی ایران را به خود اختصاص داده است.

حاجی هاشمی عنوان کرد: حدود ۴ میلیون نفر بازیکن حرفه‌ای در کشور وجود دارد و ۱۴.۵ میلیون نفر بازینکن مصمم و ۱۵.۵ میلیون نفر بازیکن تفننی در سراسر کشور وجود دارد. باتوجه به سبک مصرف هر کدام از این دسته‌ها باید برنامه‌ریزی متناسب و مخصوصی برای آن‌ها انجام شود. 

وی اظهار کرد: در رده‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان و جوان شخصیت‌های ایرانی طرفداران چندانی ندارند و در دسته بزرگسالان شخصیت‌های ایرانی محبوب هستند. ۲۹ درصد بازیکنان ایرانی از پلتفرم‌های داخلی برای تماشای بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنند. حجم بازار بازی‌های موبایلی بومی در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و نشان دهنده رشد حجم بازار بازی‌های موبایلی ایرانی است. طبق این پیمایش ساعتی که هر بازیکن در زمان شیوع بیماری کرونا به بازی کردن اختصاص می‌داد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: یکی از مواردی که در بازی‌های رایانه‌ای باید به آن توجه گسترده‌ای شود محبوبیت کاراکترهای ایرانی است و در این رابطه باید سالانه چند بازی بزرگ ایرانی ساخته شود. در برخی از سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای گیم‌های ایرانی دچار ضعف هستند و در این راستا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری وزارت ارتباطات در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم است. یکی از مسائل مهم در صنعت گیم تولید بازی‌های علمی و جدی است‌. هم اکنون در ایران بازی‌های تولید شده است که برای درمان برخی بیماری‌ها و مشاغل صنعتی و حوزه گردشگری کاربرد دارند و یکی از رویکردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توسعه بازی‌های جدی در حوزه‌های مختلف است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال آموزش‌های بنیاد در استان‌های مختلف برگزار شده است و قصد داریم از تهران تمرکززدایی داشته باشیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صنعت بازی‌های رایانه‌ای را یک چرخه می‌داند و به همین دلیل در کنار خانواده‌ها و بازی‌سازان هستیم. از پاییز امسال همکاری بنیاد در خصوص پایش بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و غیر ایرانی با وزارت ارتباطات آغاز شده است و در همین راستا نیازهای تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای شناسایی شده و راهکارهای رفع این نیاز‌ها نیز به دستگاه مربوطه اعلام شده است. 

انتهای پیام/۴۱۴۴

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته